آموزش دبستان

پایه ی پنجم مجتمع فجر استانبول(ترکیه)

آموزش دبستان

پایه ی پنجم مجتمع فجر استانبول(ترکیه)

به یاد شب یلدایمان در ایران عزیز

 

 

 

 ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .

زنگ تفریح بچه ها

..........................داستان خویشاوند الاغ
روزی ملا الاغش را که خطایی کرده بود می زد, شخصی که از آنجا عبور می کرد اعتراض نمود و گفت: ای مرد چرا حیوان زبان بسته را می زنی؟ملا گفت: ببخشید نمی دانستم که از خویشاوندان شماست اگر می دانستم به او اسائه ادب نمی کردم؟!

..........................داستان دم خروس
یک روز شخصی خروس ملا را دزدید و در کیسه اش گذاشت, ملا که دزد را دیده بود او را تعقیب نمود و به او گفت:خروسم را بده! دزد گفت: من خروس ترا ندیده ام, ملا دم خروس را دید که از کیسه بیرون زده بود به همین جهت به دزد گفت درست است که تو راست می گویی ولی این دم خروس که از کیسه بیرون آمده است چیز دیگری می گوید.

..........................داستان الاغ دم بریده
یک روز ملا الاغش را به بازار برد تا بفروشد, اما سر راه الاغ داخل لجن رفت و دمش کثیف شد, ملابا خودش گفت: این الاغ را با آن دم کثیف نخواهند خرید به همین جهت دم را برید. اتفاقا در بازار برای الاغش مشتری پیدا شد اما تا دید الاغ دم ندارد از معامله پشیمان شد. اما ملا بلافاصله گفت : ناراحت نشوید دم الاغ در خورجین است!؟

دیدار با اولیاء دانش آموزان کلاس

      

 

اولین جلسه ملاقات حضوری اولیاء پایه ی پنجم در تاریخ پنج شنبه 23 آذر ماه بعد از حدود یک ماه   

حضور معلم در این کلاس برگزار گردید.  در این جلسه که با حضور حداکثری   

 

    والدین آغازشد،ابتدا چند دقیقه ای را در ارتباط با اهداف دوره ابتدایی صحبت شد ,....

 

ادامه مطلب ...

خطای دید یا خطای مغز

شما هم امتحان کنید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید  | BestIranGroups

دلیلی برای اثبات اینکه "بعضی مواقع نمی توان خطای دید را از خطای مغز تشخیص داد"

١- در صورتی که حرکت نقطه متحرک را تعقیب کنید تنها یک رنگ را می بینید، (صورتی)

٢- حالا لحظاتی به علامت + که در وسط تصویر قرار دارد خیره شوید. نقاط متحرک را پس از لحظاتی به رنگ سبز خواهید دید

٣- حالا زمان بیشتری را بر روی علامت + تمرکز کنید، پس از لحظاتی نقاط صورتی آهسته آهسته ناپدید خواهند شد و فقط یک نقطه سبز رنگ قابل رویت است!


عجیب اینجاست که در واقع هیچ نقطه سبزی در این عکس طراحی نشده و به هیچ وجه نقاط صورتی نیز ناپدید نمی شوند ولی این تنها توهمی است که حاصل از بازی شگفت انگیز مغز است تا جایی که بطور مسلم مشخص نمی شود که این یک خطای بینایی است یا یک خطایی که مغز آنرا انجام داده!

نمونه سوال علوم

 برای اولین بار از دانش آموزان آزمون مجازی  بدون حضور معلم گرفته شد و در پایان آزمون ،خود سیستم نمره دانش آموز را اعلام می کند.

 

 

برای دیدن نمونه سوالات به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

درس جغرافی:از پالایشگاه گازی خانگیران چه می دانید

پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد(خانگیران) اولین فعالیت اکتشافی در سال 1331 در منطقه خانگیران به وقوع می پیوندد و اولین چاه در سال 1341 به مخزن گاز شیرین شوریجه می رسد و نوید طرح و اجرای تأسیسات گاز در این منطقه محروم معنا پیدا می کند . تأسیسات نم زدایی جمالی نیا باتامین خوراک از مخزن گاز شوریجه در سال 1352 به بهره برداری میرسد و گاز مصرفی بخش محدودی از شهر مشهد ازطریق یک خط لوله 16 اینچ ارسال می شد .

کشف مخزن مستعد و بزرگ مزدوران در عمق 3700 متری زمین شهرتی جهانی به منطقه خانگیران می بخشد وبه عنوان یک مخزن بزرگ و مستقل گاز برروی تلکس خبرگزاریهای جهان خودنمایی می کند .

مخازن گازی منطقه خانگیران شهرستان سرخس شامل 3 مخزن گاز شیرین با استعداد باقیمانده تولید 17 میلیارد متر مکعب و یک مخزن گاز ترش عظیم با استعداد باقی مانده تولید 300 میلیارد متر مکعب میباشد . بهره برداری از منابع گاز شیرین خانگیران در سال 1352 با 3 حلقه چاه ودر سال 1362 بهره برداری از مخزن گاز ترش مزدوران هم‌زمان با راه اندازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با 6 حلقه چاه آغاز گردید . مخزن گاز ترش مزدوران حاوی 5/3% گاز بسیار سمی و خطرناک هیدروژن سولفوره (H2S) و 5/6% گاز دی اکسید کربن (CO2) میباشد . و مشابه این مخزن تعداد محدودی در حجم بالای تولید درسطح جهانی فعال است که از آن جمله به کشور کانادا میتوان اشاره کرد . ولذا تولید موفق و بی خطر در طی 21 سال گذشته از لحاظ عدم وقوع حوادث منجر به صدمات انسانی و حفاظت تأسیسات در شرایط خورندگی گسترده از افتخارات کارشناسان و کارکنان پرتلاش این مجتمع عظیم پالایشی می باشد .

باتوجه به وجود ذخایر عظیم گازدر نقاط مرزی کشور همسایه مطالعات اکتشافی ازجمله لرزه نگاری سه بعدی که یکی از پیشرفته ترین روشهای اکتشافی نفت وگاز میباشد در منطقه مرزی سرخس توسط یک شرکت چینی انجام گرفته وبر مبنای نتایج مطالعات مزبور انجام برخی حفاریهای اکتشافی نیز در نقاط مرزی و دشت سرخس در دستورکار قرار گرفته که اولین چاه اکتشافی/ تحدیدی نیز حفاری شده است .

عملیات اجرایی پالایشگاه گاز خانگیران در سال 1354 آغاز ودر سال 1357 به دلیل تقارن با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف و در نهایت با یک وقفه سه ساله در ایام ا... دهه مبارک فجر سال 1362با حضور پربرکت ریاست محترم جمهور حضرت آیت ا... خامنه ای در منطقه خانگیران شعله های سرکش آتش از مشعل پالایشگاه به آسمان سر می کشد و صنعت مردان دلاور ایران زمین به عنوان اولین سند افتخار اداره عملیات این مجتمع عظیم پالایشی را بدون حضور بیگانگان بر عهده می گیرند.لازم به ذکر است که این پالایشگاه به نام پالایشگاه خانگیران نیز شهرت دارد.